Anlitar du ett miljövänligt företag?

Fler och fler hänger på den miljövänliga trenden när det gäller konsumtion, och det är förstås väldigt positivt. Affärernas ekologiska utbud växer och många väljer att handla begagnat istället för att köpa nytt. Att göra miljömedvetna val har blivit vardag för många, men det finns fortfarande mer vi kan göra. Något som många kanske inte tänker på är att det inte bara handlar om de varor vi köper, utan också de tjänster vi köper.

Vi kan ta en städfirma som exempel. Det kan vara lätt att bara jämföra tjänster och priser när man letar efter städfirma, men man bör också titta på om städfirman använder sig av miljövänliga rengöringsmedel. Det här är ett ganska konkret exempel, men det går att tänka miljömedvetenhet oavsett vilken bransch det gäller. Genom att be att få se företags miljöpolicy kan man se om man sponsrar ett företag som värnar om miljön.

Panang kommunikation är ett exempel på en bra kommunikationsbyrå som tänker på miljön i det dagliga arbetet. De använder till exempel lågenergilampor, skriver inte ut papper i onödan, planterar träd i Afrika och ger sina anställda en betald semesterdag per kvartal om de går, cyklar eller åker kollektivt till jobbet alla dagar under föregående kvartal. När man anlitar Panang Kommunikation gör man med andra ord ett miljömedvetet val, och det är ju precis lika viktigt när man köper en ny hemsida som när man köper en flyttstädning.

Ju fler vi är som bryr oss om att de varor och tjänster vi köper är miljövänliga, desto fler kommer att sälja miljövänliga tjänster och varor. Så nästa gång du ska anlita ett företag, hör dig för om hur företaget ser på miljön och vad de gör för att vara snälla mot den. Du kan vara med och påverka, och när du köper en tjänst så har du en del och ett ansvar i att företaget som utför tjänsten gör det på allra bästa sätt – både för dig och för miljön.

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.